মোৰ ভূমিকা :

অসম চৰকাৰ মাধ্যমিক শিক্ষা

আমি কি কৰো

  • ৰাষ্ট্ৰ উন্নয়নৰ বাবে মানৱ সম্পদৰ বহনক্ষমতা আৰু সৰ্বোত্তম ব্যৱহাৰৰ লগতে গুণগত শিক্ষা সুনিশ্চিত কৰা।

    অভিযান:

    • শিক্ষাৰ ৰাষ্ট্ৰীয় আৰু একত্ৰীকৰণ পুনৰায় বলবত্ কৰা।
    • স্থানীয় শিক্ষাৰ গুণাগুণ আৰু মানদণ্ড উন্নত কৰা আৰু এখন স্বাক্ষৰ সমাজ নিৰ্মাণ/যি সাংস্কৃতিক আৰু নৈতিক মূল্যবোধলৈ উত্সৰ্গিত।
    • ১৪-১৮ বছৰ বয়সীয়া সকলো যুৱক-যুৱতীলৈ বাধ্যতামূলক শিক্ষা প্ৰদান।
    • গুণগত শিক্ষাৰ বাবে সাৰ্বজনীন সুযোগ/সুবিধা।
    • সম্পূৰ্ণ ৰূপে স্বাক্ষৰ এক সমাজ নিৰ্মাণ কৰা।

    উদ্দেশ্যসমূহ:

    উদ্দেশ্যসমূহ ব্যাখ্যা কৰা হৈছে এনেদৰে-

    • অভিগমন: মাধ্যমিক আৰু উচ্চ মাধ্যমিক পৰ্যায়ত গুণগত মানদণ্ডৰ বিদ্যালয়ৰ প্ৰসাৰ কৰা
    • সমতা: সমাজৰ সুবিধা বঞ্চিতসকল আৰু দুৰ্বল শ্ৰেণীৰ অন্তৰ্ভুক্তি।
    • গুণাগুণ: কৰ্তৃপক্ষ আৰু সমাজে বিশেষভাৱে নিৰ্ধাৰিত নিয়মানুযায়ী শিক্ষাৰ মান উন্নত কৰা।
    • ৰাজ্যিক অধিনিয়মৰ আওতাৰ অধীনত ৰাষ্ট্ৰীয় বিষয়সূচী অনুসৰি নীতি, আনুষ্ঠানিক আৰু ব্যৱস্থাগত সংশোধন।

    কাৰ্য্যাৱলীসমূহ:

    • ১৪-১৮ বছৰ বয়সীয়া সকলো যুৱ ব্যক্তিয়ে যাতে সহজলভ্যভাৱে বহন কৰিব পৰা, উন্নত গুণসম্পন্ন শিক্ষা লাভ কৰে যাতে ২০১৭ চনলৈ ১০০ শতাংশ জি.ই.আৰ. আহৰণ আৰু ২০২০ চনলৈ ১০০ শতাংশ ধাৰণ কৰিব পাৰে।
    • প্ৰয়োজন হোৱা ঠাইত নতুনকৈ বিদ্যালয় স্থাপন আৰু ৫ কি.মি. ৰ ভিতৰৰ প্ৰাথমিক শিক্ষা খণ্ডক মাধ্যমিক বিদ্যালয়লৈ আৰু ৭-১০ কি.মি.ৰ ভিতৰত উচ্চতৰ মাধ্যমিক বিদ্যালয়লৈ বিকাশ।
    • মাধ্যমিক শিক্ষাৰ সুযোগ নিশ্চিত কৰাৰ বাবে সাৰ্বজনীন তালিকাভুক্তকৰণ আৰু ধাৰণ কৰা।
    • অৰ্থনৈতিকভাৱে দুৰ্বল আৰু সমাজৰ শিক্ষাগতভাৱে অনুন্নত শ্ৰেণী, মহিলা আৰু বিশেষভাৱে সক্ষম শিশুসকল আৰু আন আন পিছপৰা শ্ৰেণী যেনে- অনুসূচীত জাতি, অনুসূচীত জনজাতি, অন্যান্য পিছ পৰা শ্ৰেণী আৰু শৈক্ষিকভাৱে পিছপৰা সংখ্যালঘুসকলৰ ৰেফাৰেন্সৰ দ্বাৰা মাধ্যমিক শিক্ষাৰ স্বীকৃতি প্ৰদান।
    • সকলো মাধ্যমিক বিদ্যালয়ৰ আন্তঃগাঁথনিৰ সুবিধা আৰু কৰ্মচাৰীৰ ব্যৱস্থা নিৰ্ধাৰিত মানদণ্ড অনুসাৰে সুনিশ্চিত কৰা।
    • মাধ্যমিক শিক্ষাৰ গুণগত মানদণ্ড উন্নত কৰা যাতে বৌদ্ধিক, সামাজিক আৰু সাংস্কৃতিক বিকাশ ঘটে।